Microsoft spouští nový vyhledávač: Bing.com
Snahy Microsoftu získat silnější půdu po nohama v oblasti webu pokračují. Vyhledávač Live.com se mění a s tím i jeho jméno. Nový vyhledávací nástroj Microsoftu se jmenuje Bing a najdete jej na webové adrese www.bing.com.
Celosvětově bude spuštěn už 3. června. V České republice stejně jako v dalších evropských zemích zatím poběží jen v testovacím režimu.
Microsoft, jak tvrdí, se snažil Bing.com upravit tak, aby více vyhovoval uživatelům. „Cílem Bing je usnadnit každodenní vyhledávání informací a rozhodování uživatelů, kteří například hledají výhodné nákupy, plánují dovolenou, potřebují služby řemeslníku a podobně,“ stojí v tiskové zprávě společnosti.
Tomáš Koška, manažer online služeb pro oblast střední a východní Evropy ze společnosti Microsoftu dále říká: „Naše údaje říkají, že pouze čtvrtina uživatelů je spokojená s výsledky svého vyhledávání. Většina dotazů je pro vyhledávač příliš obecná a uživatelé si se záplavou odkazů nevědí rady. Bing tyto problémy odstraňuje intuitivnějším vyhledáváním a lepším tříděním odkazů“.
Uživatelé v Česku jej budou používat, aniž by si toho asi byli vědomi. Naše portálová jednička Seznam.cz totiž Bing integruje do svého vyhledávání pro zahraniční stránky. Do provozu by se Bing přes do prostředí Seznamu měl dostat v srpnu letošního roku.
„Ke změně nástroje pro vyhledávání ve světě jsme se rozhodli po důkladném srovnání vyhledávací technologie Microsoftu s tou, kterou jsme dosud využívali. Vyhledávací nástroj Bing nám poskytuje mnohem více prostoru pro přidání vlastních funkcí i pro marketingové nástroje, které budou výsledek vyhledávání ve světovém internetu efektivněji prezentovat uživatelům,“ říká výkonný ředitel Seznam.cz Pavel Zima. „Pro hledání na českém internetu se nic nemění, vyhledávání Seznamu uživatelé najdou na všech vyhledávacích službách, jako jsou Firmy.cz, Zboží.cz, Mapy.cz, a další.“
Microsoft ve své tiskové zprávě uvádí, že Bing zásadně ulehčí práci uživatelům. Podle (blíže nespecifikovaných) výzkumů údajně lidé nepoužívají internetové vyhledávače pro jednoduchou navigaci na webu. „Polovinu času vyhledávání stráví uživatelé tím, že upřesňují původní dotaz, aby se dostali k požadovanému výsledku. Podle statistik přitom pouze jedno ze čtyř vyhledávání přinese očekávaný výsledek. Navíc dvě třetiny uživatelů od vyhledávače neočekávají informaci, ale pomoc s rozhodováním o koupi, využití služby nebo s plánováním svého času. Na takové použití ale stávající vyhledávače nejsou stavěné. Databáze vyhledávačů obsahují příliš velké množství odkazů, ale minimum informací, kterým navíc chybí struktura,“ tvrdí Microsoft.
Bing má tyto nedostatky odstranit (zatím jen ve Spojených státech, kde poběží v ostré verzi). Mezi jeho hlavní výhody oproti konkurenci mají patřit „přesnější výsledky“, „lepší struktura a jednodušší rozhraní“ a „snazší práce a porozumění v nejčastějších oblastech vyhledávání“.
VLOŽIT KOMENTÁŘ