Útoky na klienty České spořitelny
Klienti České spořitelny se v posledních dnech ocitají opět a zase pod vlnou elektronických útoků, tzv. phishingu.
Podvodné e-maily, které z části opravdu vypadají, jako by je poslala Česká spořitelna, obsahují mimo jiné i odkaz na webové stránky, které kopírují vzhled oficiálního webu České spořitelny. Na něm je klient vyzván, aby vyplnil formulář, do kterého má zadat své osobní údaje včetně detailních informací o platební kartě.
E-maily ovšem nechodí jen klientům České spořitelny, ale dostávají je i další lidé (jak jsem se sám přesvědčit). Typů e-mailových zpráv je víc, některé jsou více podařené (psány skoro dokonalou češtinou i angličtinou), jiné méně (prapodivná směs latinky a azbuky). Odkazy vedou i na různé weby (někteří lidé hlásili, že pár z nich obsahuje i přídavky v podobě trojských koní), jejichž podoba se může měnit (anglicky, česky, jiné texty), ale vždy je na nich patrná snaha o vylákání údajů, pomocí kterých útočník chce získat přístup k penězům oběti.
Neustále proto opakujme, že Česká spořitelna, ani jiné finanční ústavy, po klientech nikdy nevyžadují citlivé a autentizační údaje přes elektronickou poštu. Moderní prohlížeče naštěstí obsahují i phishingový filtr, který na podobné nástrahy umí důrazně upozornit.
VLOŽIT KOMENTÁŘ