Snaha o vykradení bankovních účtů
bankovnictví společnosti Reiffeisenbank. Poškozený klient se naštěstí pro něj nenechal nachytat a problém okamžitě bance nahlásil.
Klientovi při přihlašování do systému internetového bankovnictví se nezdálo webové rozhraní a raději ihned do banky zavolal. Udělal dobře. K žádným ztrátám tak díky včasnému zásahu nedošlo.
Reiffeisenbank ve svém tiskovém prohlášení odmítla, že by šlo o její chybu. Na vině byl „špatně zabezpečený“ počítač klienta, který byl s největší pravděpodobností nakažen škodlivým softwarem. Ten jej při přihlašování přesměroval na podvodné webové stránky, kde byl nestandardním způsobem vyzván k zadání cesty k certifikátu a hesla. Dalším ukazatelem bylo zkomolené slovo a chybělo rovněž upozornění na ochranu proti phishingu.
Banka proto radí, aby klienti při zaznamenání jakéhokoliv nestandardního postupu při přihlašování do internetového bankovnictví zavolali na bezplatnou linku 800 900 900. Důležité je mít počítač dobře zabezpečen a hlavně se na Internetu chovat tak, aby se pravděpodobnost nakažení systému minimalizovala.
VLOŽIT KOMENTÁŘ